Hulp en FAQ

Profiel, vrienden & fitnessteam

+
-

Waarom moet ik een profiel bij eGym aanmaken?

Het aanmaken van jouw profiel is vrijwillig. Je geeft vrienden de kans jou makkelijker terug te vinden, jullie kunnen elkaar onderling motiveren en op basis van de rangschikking van het fitnessteam vergelijken. Jouw profiel is niet zichtbaar voor publieke zoekmachines.

+
-

Hoe kan ik vrienden toevoegen?

Onder "Mijn vrienden" in het gedeelte "Profiel" kun je een lijst van huidige vrienden en vriendschapsverzoeken aan jou opvragen. Je kunt andere gebruikers op naam zoeken, als je dit hebt toegelaten.

Als de vriendschap bevestigd is, kan je het profiel van jouw vriendin of vriend opvragen en kijken welke training ze geregistreerd hebben.

+
-

Kan ik personen op criteria als gewicht, leeftijd en dergelijke zoeken?

Nee, de zoekfunctie is beperkt tot de naam van de gebruiker – en dit alleen maar als de gebruikers het toelaten.

+
-

Wat is een fitnessteam en hoe functioneert de rangschikking?

De functie "Rangschikking" in het gedeelte "Profiel" laat een vergelijking toe tussen jou en je vrienden (jouw fitnessteam) en andere leden in jouw club.

Daarvoor worden met alle onder "Documentatie" in het gedeelte "Training" geregistreerde trainingsessies van de afgelopen 4 weken rekening gehouden. Naargelang type, niveau en duur van de oefening krijgt elke gebruiker punten voor de rangschikking.

+
-

Waarom neemt mijn puntenaantal af?

Het berekenen van de punten baseert op de afgelopen vier trainingsweken. Je kunt dus niet teren op oude prestaties – alleen relatief recente training wordt in acht genomen.

+
-

Hoe kan ik mijn volledige fitnessteam zien?

Je kunt in je persoonlijke fitnessteam alle gebruikers bekijken en met behulp van de pijlen er doorheen bladeren. In het fitnessteam van jouw club is de bladerfunctie beperkt tot voor jouw geplaatste sporters en de vijf sporters na jou.

Analyses

+
-

Waar komen de gegevens voor de analyses vandaan?

De analyses worden berekend op basis van jouw opgeslagen gegevens. Wij adviseren om de beschikbare accessoires en equipment met jouw eGym gebruikersaccount te verbinden, zodat de gegevens automatisch doorgestuurd en gesynchroniseerd worden.

Mocht je in een fitnessclub trainen, dan worden ook de trainingsgegevens uit de club voor de analyses in acht genomen.

+
-

Kan ik de analyses van mijn vrienden zien?

Nee, analyses zijn alleen beschikbaar voor de gebruiker zelf en voor zijn clubtrainers. Vrienden kunnen de analyses niet bekijken.

+
-

Wat is een evenwichtig spierstelsel en hoe kan ik de analyse bekijken?

Deze analyse toont de maximale kracht van spiergroepen die elkaar tegenwerken. Je moet erop letten dat overeenkomstige spierparen gelijkmatig getraind worden om problemen als spierkrampen en slijtage van het gewrichtskraakbeen te vermijden. Een aanschouwelijk voorbeeld hiervan is de ronde rug die ontstaat door een onevenwicht tussen spiergroepen (relatief verkorte buikspieren).

Deze analyse is beschikbaar bij boeken van eGym PREMIUM en is gebaseerd op de maximale-krachttesten op de eGym toestellen.

Trainingsplanning en –documentatie

+
-

Hoe kan ik mijn training plannen?

Als je in een fitnessclub aangemeld bent, vraag je je trainer of hij de planning van de training voor jou op zich neemt – hij kan via de eGym trainer app trainingssjablonen voor jou aanmaken.

Via de functie "Planning" in het gedeelte "Training" kun je ook steeds eigen trainingssjablonen aanmaken en opslaan. Hierbij kun je gebruik maken van onze omvangrijke bibliotheek met oefeningen.

Als je jouw trainingssjabloon met een wekelijkse planningsfrequentie inclusief start- en einddatum opslaat, wordt dit in de respectieve weken in de trainingsdocumentatie getoond. Zo weet je telkens wat je te doen staat.

+
-

Waar zie ik mijn trainingsresultaten?

Jouw geregistreerde training kun je in het gedeelte "Training" op de website inkijken. Via de tijdstraal kun je een dag selecteren en jouw training op de betreffende dag inkijken of bewerken. Dagen met reeds geregistreerde training zijn in de tijdstraal met een oranje punt gemarkeerd.

+
-

Hoe worden mijn trainingsprestaties geregistreerd?

Trainingsresultaten op eGym-toestellen worden automatisch naar jouw gebruikersaccount doorgestuurd en geregistreerd. Via de functie "Documentatie" in het gedeelte "Training" kun je ook opgeslagen sjablonen van jezelf of van de trainer compleet registreren, evt. bewerken of individuele oefeningen handmatig toevoegen.

Ook via de eGym fitness app voor Android en iPhone kan de training gedocumenteerd worden – hier kun je de individuele oefeningen tijdens de training afvinken.

+
-

Wat doe ik als er een oefening ontbreekt?

Wij doen ons best om onze database met oefeningen permanent met de nieuwste gegevens up te daten. Als er in jouw schema een oefening ontbreekt, neem dan contact op met onze klantendienst.

+
-

Waarom kunnen mijn trainingseenheden op eGym-toestellen op de website ontbreken?

Als een afgewerkte training op eGym toestellen voor een bepaalde dag niet vermeld is onder "Documentatie", betekent dit dat de betrokken toestellen offline zijn. De toestellen slaan jouw trainingsgegevens echter lokaal op en sturen deze door naar jouw gebruikersaccount, wanneer ze de volgende keer weer online zijn.

Gebruikersaccount

+
-

Wat heb ik nodig om eGym.nl te gebruiken?

Je moet je bij eGym registreren, zodat we jouw gegevens in je gebruikersaccount kunnen opslaan. Hiervoor is een e-mailadres vereist, waar we jouw gegevens aan kunnen toewijzen.

Als je, bv. bij training aan de toestellen of in jouw fitnessclub, hetzelfde e-mailadres opgeeft, worden jouw gegevens automatisch verbonden en gesynchroniseerd.

+
-

Wat doe ik bij problemen tijdens het registreren?

Na de registratie bij eGym wordt automatisch een activeringslink naar jouw e-mailadres verzonden. Zorg dat je een van de volgende browsers gebruikt: Google Chrome [huidige versie], Internet Explorer 10, Mozilla Firefox [huidige versie] of Safari [huidige versie].

Mocht jouw automatisch verstuurde activeringslink niet werken, meld dit dan via support@egym.de.

+
-

Ik ben mijn wachtwoord vergeten - wat nu?

Nadat je op egym.nl op "Login" hebt geklikt, klik je op "Wachtwoord vergeten". Hierop ontvang je een e-mail via welke je een nieuw wachtwoord kunt instellen.

+
-

Hoe kan ik mijn wachtwoord wijzigen?

Log met je e-mailadres en wachtwoord in op egym.nl en klik op het tandwiel rechts bovenaan. Onder "Wachtwoord" kun je je wachtwoord steeds opnieuw instellen.

+
-

Hoe wijzig ik mijn e-mailadres?

Log met je e-mailadres in op egym.nl en klik op het tandwiel rechts bovenaan. Onder "Gebruikersgegevens" kun je in het veld "E-mail" je nieuwe e-mailadres invoeren. Deze wijziging wordt pas werkzaam, als je op de bevestigingslink hebt geklikt die wij in een mail naar jouw nieuwe e-mailadres sturen.

Houd er rekening mee dat het nieuwe adres om technische redenen geen bestaande eGym gebruikersaccount mag hebben.

+
-

Hoe kan ik mijn account wissen?

Log met je e-mailadres en wachtwoord in op egym.nl en klik op het tandwiel rechts bovenaan. Roep onder "Gebruikersgegevens" de knop "Account wissen" op. Om veiligheidsredenen moet je het wissen van de account bevestigen door op een link te klikken in een door ons verstuurde e-mail.

+
-

Welke browsers worden door de eGym website ondersteund?

Zorg dat je een van de volgende browsers gebruikt: Google Chrome [huidige versie], Internet Explorer 10, Mozilla Firefox [huidige versie] of Safari [huidige versie].

Toestellen

+
-

Ik heb een tikfout gemaakt bij de registratie en een foutief e-mailadres op het toestel ingevoerd – wat nu?

Als je bij het registreren op het toestel een niet-bestaand e-mailadres hebt opgegeven, neem dan contact op met je trainer. Via de eGym trainer app kan hij je in de ledenlijst zoeken en jouw nieuwe e-mailadres invoeren. Deze wijziging wordt om veiligheidsredenen pas werkzaam, als je op de bevestigingslink hebt geklikt die wij in een mail naar jouw nieuwe e-mailadres sturen.

Houd er rekening mee dat het nieuwe adres om technische redenen geen bestaande eGym gebruikersaccount mag hebben.

+
-

Wat gebeurt er, als ik per ongeluk meerdere eGym gebruikersaccounts heb aangemaakt?

Als je je, bv. op het toestel, met een nieuw e-mailadres aanmeldt, maar reeds een eGym gebruikersaccount hebt, wordt een nieuwe account aangemaakt. De training wordt alleen in de gebruikersaccount geregistreerd, waarmee je telkens ingelogd bent.

Je kunt onze klantendienst contacteren, als je de accounts wilt samenvoegen. Daarbij worden de toestelinstellingen overgenomen – geplande en afgewerkte trainingen evenals oude trainingsresultaten kunnen om technische redenen echter niet tussen gebruikersaccounts overgedragen worden.

+
-

Hoe kan ik voor een andere trainingsmethode keizen?

De trainingsmethode kan alleen op het toestel gewijzigd worden. Klik na aanmelden op het toestel op het potloodsymbool en selecteer jouw gewenste trainingsmethode. Bij het boeken van eGym PREMIUM beschik je naast de basismethoden concentrisch en excentrisch ook over de adaptieve en isokinetische training. De trainingsmethoden worden afhankelijk van jouw trainingsdoel automatisch geparametriseerd.

+
-

Hoe herken ik of een eGym toestel online is?

Bovenaan rechts op de monitor van de eGym-toestellen bevindt zich het internetsymbool. Als dit doorgestreept is, heeft het toestel geen verbinding met de eGym server. In dit geval moet gecontroleerd worden, of het internet in de fitnessclub uitgevallen is. Indien een toestel ondanks een werkzame internetverbinding offline is, moet de eGym service gecontacteerd worden.